نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
368
-
الف
+

چالش ویژه نویسندگان افغانستان، ایران و تاجیکستان در قالب داستان کوتاه

نخستین جایزه ادبی «جهان نوروز» ویژه نویسندگان افغانستان، ایران و تاجیکستان برگزار می شود.

به گزارش آی فیلم 2، نخستین جایزه ادبی «جهان نوروز» از سوی انجمن علمی مطالعات صلح ایران، خانه مولانا و خردسرای فردوسی ویژه نویسندگان افغانستان، ایران و تاجیکستان برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند آثار خود را در قالب داستان های کوتاه با محوریت نوروز و موضوعاتی چون آیین ها، افسانه ها و باورهای نوروزی، چهارشنبه سوری و نوروز چهل روز، خاطرات و سفرهای نوروزی، لحظه تحویل و دعاهای تحویل سال، تحولات آیین ها، سفره هفت سین، جامه ها و هدیه ها، ترانه های و سنت های محلی، سیزده به در و موارد مرتبط به نوروز به این انجمن ارسال نمایند.

جایزه ادبی جهان نوروز

آخرین مهلت ارسال آثار تا تاریخ 30 دلو (بهمن) سال 1402 می باشد و جمعی از شخصیت های علمی، فرهنگی و استادان دانشگاه های ایران، افغانستان و تاجیکستان داوری این دوره از  جایزه ادبی جهان نوروز را برعهده خواهد داشت.

در بخشی از متن این فرخوان آمده است؛

«نوروز جشن صلح و قصه ها و خاطره ها و دوستی هاست. چه در کوچه ای تنگ میان دو فرد و چه در میان کشورها. نوروز نماد برتر هویت ایرانشهری است، در ایران، افغانستان، تاجیکستان و همه کشورهای حوزه فرهنگی نوروز که جهان نوروز نامیدیم.

نوروز آیین باززایی است و به باور اجداد ما جهان و هر چه در او هست در این گاه خجسته نو می شود. ما نیز به باور نیاکان خویش نو شدن زمانه خود را در داستان های کوتاهی جاودانه می کنیم تا سهم خود را در پایداری آیین باشکوه نوروز ادا کرده باشیم.

یه خویشکاری نوروزی خویش در انجمن علمی مطالعات صلح ایران، خانه مولانا و خردسرای فردوسی، از تبریز تا تهران تا مشهد و هرات و کابل بر آن شدیم تا نخستین دوره ی جایزه ادبی جهان نوروز را برگزار کنیم و از تمام مردمان جهان نوروز بخواهیم که امسال در کنار آیین های نوروزی دستی بر قلم هم ببرند و هر چه دل تنگشان می خواهد در داستانی کوتاه بنویسند و برای ما بفرستند.»

م ا 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین